1

VEEL GESTELDE VRAGEN

1. Hoe kan ik een support melding aanmaken ?
Stuur een e-mail naar support@pca.nl

2. Wat is het telefoonnummer van PCA Support
0572-346659. Maak van uw vraag/verzoek altijd een melding aan door te mailen naar support@pca.nl

3. Binnen welke werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar
maandag t/m vrijdag van 08:00 t/m 17:30 (uitgezonderd feestdagen)

1. Wat is de website om in te loggen ?
Open de website https://start.pcamobile.com 

Het advies is om de webbrowser
Google Chrome te gebruiken.

2. Wat is mijn bedrijfsnaam om in te loggen:
Vraag uw functioneel/ systeembeheerder naar uw bedrijfsnaam of stuur een e-mail naar support@pcamobile.com.

3. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten:
Vraag uw functioneel/ systeembeheerder naar uw gebruikersnaam of stuur een e-mail naar support@pcamobile.com.

4. Ik ben mijn wachtwoord vergeten: 
-Open de website https://start.pcamobile.com
-Klik op “Wachtwoord vergeten
-Voer uw bedrijf en gebruikersnaam in
-Klik op “OK
-Er wordt een e-mail verstuurd met een nieuw tijdelijk wachtwoord
-Deze e-mail niet ontvangen ?  Vraag uw beheerder of uw e-mail adres wel is gekoppeld binnen Coral

5. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen ?
-Open de website https://start.pcamobile.com
-Login met uw inloggegevens
-Klik op het “profiel” icoon
-Voer uw oude wachtwoord in
-Voer uw nieuwe wachtwoord in
Bevestig uw nieuwe wachtwoord
-Klik op ” Opslaan

Het nieuwe wachtwoord is nu van toepassing

6. Hoe kan ik mijn taalinstellingen wijzigen ?
-Open de website https://start.pcamobile.com
-Login met uw inloggegevens
-Klik op het “instellingen” icoon
-Selecteer de ‘taal
-Klik op “Opslaan” om te bevestigen

7. Welke webbrowsers ondersteunen wij ?

Minimale browser versie:
  • Microsoft Edge 12
  • Internet Explorer 10 of hoger
  • Chrome 57 of hoger (2018)
  • Firefox 52 of hoger (2017)
  • Safari 10 of hoger (2017)
  • Opera 43 of hoger (2017)

1. Wat is Coral
Coral is de module om de stamgegevens binnen een omgeving te beheren. 

2. Wat is het verschil tussen een uitvoerende en een gebruiker:
Een uitvoerende is een medewerker welke gepland kan worden in het Marlin planbord.
Een gebruiker is een medewerker welke gebruik maakt van de kantoor applicaties (bijvoorbeeld een planner). Heeft een medewerker beide functies dan moeten er 2 verschillende accounts aangemaakt worden met unieke gebruikersnamen.

3. Hoe maak ik een gebruiker aan?
Open het tabblad Handleidingen. In de Coral handleiding staat beschreven hoe een gebruiker aangemaakt kan worden.

4. Hoe maak ik een uitvoerende aan?
Open het tabblad Handleidingen. In de Coral handleiding staat beschreven hoe een uitvoerende aangemaakt kan worden.

5. Hoe kan ik rollen toewijzen aan een gebruiker?
Open het tabblad Handleidingen. In de Coral handleiding staat beschreven hoe een rol toegekend kan worden aan een gebruiker.

6. Hoe kan ik vaardigheden aan een uitvoerende toewijzen?
Stap 1 Open de Coral applicatie.
Stap 2 Open het tabblad uitvoerenden.
Stap 3 Selecteer een uitvoerende uit het overzicht.
Stap 4 Selecteer een of meer vaardigheden uit het overzicht en sla de wijzigingen op.

7. Hoe kan ik de werktijden van een uitvoerende wijzigen?
Stap 1 Open de Coral applicatie.
Stap 2 Open het tabblad uitvoerenden.
Stap 3 Selecteer werktijden.
Stap 4 Selecteer een uitvoerende uit het overzicht.
Stap 5 Wijzig de tijden van de uitvoerende aan de rechterkant van het scherm en sla de wijzigingen op.

1. Wat zijn de systeemeisen voor het gebruik van Nemo5Android?

Minimale Systeemeisen Nemo5Android:

Android Versie: Android 4.2
Vrije ruimte: Minimaal 15MB
Geïnstalleerde applicaties: Google PlayStore (voor het installeren van Nemo5Android)
Verbinding: Actieve data of WIFI verbinding

2. Hoe kan ik de Nemo5Android applicatie downloaden?
Klik hier
of
-Open de “Google PlayStore
-Zoek op de term “Nemo5Android
-Download de Nemo5Android applicatie

3. Hoe kan ik Nemo5Android updaten
-De toestel instellingen bepalen of Nemo5Android automatisch wordt gedownload. Open de Google PlayStore instellingen om dit te controleren en activeer waar nodig de automatische updates. 
Het is ook mogelijk om Nemo5Android handmatig te updaten. Open hiervoor de Google PlayStore -> Type Nemo5Android en klik op de knop Updaten.

4. Hoe kan ik mij aanmelden voor de Beta versie?
-Open de Google PlayStore
-Zoek op “Nemo5Android
-Klik onderin op ”Aanmelden” De BETA versie is nog een test versie, deze kan bugs of problemen bevatten. Neem contact op met support@pcamobile.com wanneer u verdere vragen heeft omtrent de BETA versie.

5. Wat is het verschil tussen uitloggen en de applicatie Nemo5 afsluiten?
Wanneer u de applicatie afsluit blijven de niet gesynchroniseerde gegevens bewaard. U hoeft na het opnieuw opstarten ook niet uw inlog gegevens in te voeren. Wanneer u uitlogt worden alle niet gesynchroniseerde gegevens verwijderd. Wees dus voorzichtig met het uitloggen en synchroniseer eerst alle gegevens. Na opnieuw opstarten van de applicatie moet u na een uitlog actie ook alle inlog gegevens opnieuw invoeren.

6. Wat kan ik doen als de Nemo5 applicatie synchronisatie problemen heeft?
Klik hier om een stappenplan te openen waarin beschreven wordt wat u kunt doen indien er problemen zijn met het synchroniseren van de applicatie.

7. Functioneert Nemo5Android ook op een Iphone ?
Nee, Nemo5Android is alleen geschikt voor een Android toestel met Android versie 4.2 of hoger
1. Wat is NextMO ?
NextMo is een HTML5 applicatie voor het registreren van o.a. uren en materialen.

2. Wat is het verschil tussen NextMo en Nemo5Android ?

NextMo is een browser applicatie en bevat de basisfunctionaliteit voor uren en materiaal registraties. Nemo5Android is een Android applicatie welke alleen functioneert op Android toestellen.

3. Hoe kan ik inloggen in NextMO ?
Open de website https://start.pcamobile.com

1. Hoe kan ik de Hero applicatie downloaden?
Klik hier

Het PCA landschap bestaat uit een aantal omgevingen. Welke omgeving u gebruikt kunt u snel zien door in te loggen met uw PCA product. U kunt aan de url zien in welke omgeving u werkt. Het advies is om de volgende ip-ranges toe kennen. Deze worden door PCA gebruikt:

Omgeving 1: production.pcamobile.com

IP-adres: 84.241.181.154 / 84.241.181.155
IP-Range: 84.241.168.160 t/m 84.241.168.190

Omgeving 2: acceptatie.pcamobile.com

IP-adres: 84.241.168.185
IP-Range: 84.241.168.160 t/m 84.241.168.190

Mailserver:
Onze mailserver maakt gebruik van de DNS naam: smtp.pcamobile.com
Wanneer onze servers emails sturen uit uw naam, is het verstandig om het dns record “smtp.pcamobile.com” toe te voegen aan uw SPF records. Dit om te voorkomen dat deze emails als spam worden gemarkeerd. Lees ook de uitleg: Uitleg SPF.

In het kort uitgelegd:
In het domein moet binnen DNS een regel worden toegevoegd, zodat PCA  geautoriseerd is om uit naam van het domein emails te versturen. Gebeurd dit niet, dan is de kans groot dat deze emails geweigerd worden of als spam worden gezien.